Podpis elektroniczny dla księgowej bez wątpienia ma wiele korzyści. Przede wszystkim pozwala on na znaczną oszczędność zarówno czasu, jak i pieniędzy.
Dokumenty można podpisać nie wychodząc z domu, nie trzeba ich też drukować, ani wysyłać. Podpis kwalifikowany dla księgowych może być wykorzystywany zarówno do podpisywania dokumentów biznesowych np. kontraktów, dokumentów kadrowych jak np. umowa o pracę, a także urzędowych np. do KRS czy ZUS. Korzystanie z podpisu elektronicznego to także gwarancja bezpieczeństwa. Takiego podpisu nie da się sfałszować. Warto pamiętać, że wszystkie biura rachunkowe mają obowiązek przekazywania zeznań podatkowych do urzędów skarbowych w formie elektronicznej. E-podpis dla biur rachunkowych jest więc koniecznością. Możliwość załatwienia sprawy przez podpis elektroniczny pomoże też pozyskać nowych klientów, gdyż dzięki temu mogą oni szybciej załatwić swoje sprawy.